Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je allerlei antwoorden over onze praktijk en onze behandelingen.

Veelgestelde vragen

Is deze kliniek alleen gespecialiseerd in hand- en polsklachten?

Ja, dat is ons specialisme. Je handen zijn een kostbaar bezit. Daarbij is de pols een gewricht dat je hand met je arm verbindt en bewegingen in alle richtingen mogelijk maakt. Kortom, dat moet goed functioneren vinden wij.

Hoe lang is de wachttijd?

Niet lang. Als je vandaag belt, dan kan je volgende week al bij ons terecht. Of zelfs eerder.

Hoe maak ik een afspraak?

Mail ons via [email protected] of vul het afspraakformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op om je afspraak te bevestigen. Je kan ook bellen naar 0348-214016.

Hoe komt het, dat de wachttijd zo kort is?

Ons hele team van chirurgen, ergotherapeuten en assistenten zijn helemaal gespecialiseerd in hand- en polsklachten. Dus het is niet nodig om onze aandacht, beschikbare tijd en operatiekamers te besteden aan patiënten met andere typen klachten.

Hoelang duurt een consult?

Dat hangt af waar je voor komt. Wij nemen graag de tijd voor je. Persoonlijk contact en een luisterend oor vinden wij enorm belangrijk. Er moet voldoende tijd zijn om ook jouw vragen te kunnen stellen. Met daarbij een duidelijke begrijpbare uitleg vanuit ons.

Hoelang duurt het voordat er een diagnose wordt gesteld?

We hebben geavanceerde medische apparatuur, wat mogelijk maakt om je hand en pols goed door te lichten en te onderzoeken. Dus je krijgt direct de juiste diagnose. Lukt dat niet omdat de klachten te complex zijn, dan volgt er een kijkoperatie om ons meer inzicht te bieden. Dat kan onder verdoving van de arm, dus het is geen heftige ingreep.

Hoelang duurt het voordat er een ingreep plaats vindt?

Is er een kleine behandeling nodig, zoals een injectie of spalken, dan doe we dat meestal meteen. Als dat niet aan de orde is, kijken we goed naar de oorzaak van je klachten, om een goed behandelplan op te stellen. Incl. nazorg en welke resultaten je kan verwachten. Dat kan op korte termijn en je hoeft dus geen maanden te wachten.

Hoe vaak dien ik terug te komen?

Niet vaak. Je krijgt direct een diagnose, waarbij er direct gehandeld wordt. Kan dat niet, dan komt er een nieuwe afspraak voor een ingreep. De nazorg in de vorm van een spalk, ergotherapie of fysiotherapie of een oefenprogramma, kan allemaal thuis plaatsvinden.

Wat is ergotherapie?

De ergotherapeut adviseert en traint je zodanig dat je je dagelijkse activiteiten weer zoveel mogelijk zelf kan uitvoeren.

Mag ik autorijden na een ingreep?

Of je mag autorijden met wonden, littekens of spalken, hangt af van je autoverzekering. Controleer bij je verzekeraar of je daarvoor verzekerd bent en vraag om toestemming.

Worden alle behandelingen vergoed door de zorgverzekering?

Jazeker, je betaalt alleen het verplichte eigen risico. Benieuwd hoe dit in zijn werk gaat? Bekijk onze pagina met Declaratie & Vergoedingen.

Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?

Het kan voorkomen dat de geleverde zorg niet is wat je ervan verwacht had. Wij betreuren het dat je dit zo ervaren hebt. Wij willen dit graag in een gesprek, zo goed mogelijk met je oplossen. Je kunt ons mailen of bellen om een afspraak hiervoor te maken. Het is ook mogelijk om een klachtenformulier op onze website in te vullen.

Mijn vraag staat er niet bij...

Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.

Heb je een vraag