• ✔ Gespecialiseerd team
  • ✔ Verzekerde zorg
  • ✔ Korte wachtlijsten
9,4 Zorgkaart Nederland

Onze locatie
Capelle aan den IJssel

Tijdens uw afspraak bij onze locatie kunt u terecht voor al uw hand en polsklachten. Een bezoek aan onze locatie is vergoed en geeft u informatie over uw diagnose en behandeling. Voor uw gemak is er parkeergelegenheid voor de deur. Er zijn 2 metrostations in de buurt:

Capelsebrug (7 min lopen)
Schenkel (10 min lopen)

 

‘s-Gravenweg 19,
2901 LA Capelle aan den IJssel

 

Telefoonnummer: 010-3030220

 

 8:00 – 16:30
 8:00 – 16:30
 8:00 – 16:30
 8:00 – 16:30
 8:00 – 16:30

 

Zaterdag en zondag gesloten.

Zo gaan we je helpen

met een helder en compleet behandelplan
Maak een afspraak

Als je nu een afspraak maakt kun je meestal binnen een week terecht voor een eerste consult en diagnose van je hand- of polsklachten. Ook voor een second opinion.

Persoonlijk contact

We zijn gespecialiseerd in handen en polsen maar vergeten niet dat die vastzitten aan een mens. Elke diagnose en behandeling begint met een goed, persoonlijk gesprek.

Duidelijk behandelplan

Samen met je arts kies je voor de behandeling die voor jouw klacht de beste optie is. Daarbij zijn we eerlijk. We spiegelen je nooit resultaten voor die niet haalbaar zijn.

Goede nazorg

Na een operatie is de juiste nazorg essentieel voor een goed herstel. Denk aan verband aanleggen, oefeningen, wondverzorging en fysio. Daarin blijven we je begeleiden.

Afspraak maken

Veelgestelde vragen

Heb ik een verwijzing nodig?

Ja, voor een consult met een medisch specialist heeft u altijd een verwijsbrief van uw huisarts nodig. Als u een afspraak wilt maken bij een van onze handtherapeuten dan heeft u geen verwijsbrief nodig.

Hoeveel kost een consult?

Wij leveren alleen verzekerde zorg. Dit betekent dat een consult onder uw zorgverzekering valt. Als u uw eigen risico nog niet heeft aangesproken zal de zorgverzekeraar hier voor een deel aanspraak op maken. Wat de kosten zijn van een consult is daarom niet zo makkelijk te zeggen. Het hangt af van de zorgverzekeraar, het soort verzekering, de hoogte van uw eigen risico, of er tijdens het consult ook een injectie wordt gezet of een brace wordt aangemaakt. U kunt zich voor deze vraag het beste wenden tot uw zorgverzekeraar.

Ik heb tintelende vingers, artrose of geen kracht in de hand. Kan ik hiervoor bij jullie terecht?

U kunt bij ons terecht voor alle hand- en polsklachten. Tijdens uw eerste consult zullen we uw klachten in kaart brengen (zie ook eerste consult). Afhankelijk van de soort en ernst van uw klachten kan er gekozen worden voor handtherapie, een spalk, injecties of een ingreep. We kunnen al deze zorg op locatie leveren.

Mag ik zelf de hechtingen eruit halen?

Nee, in principe worden de hechtingen eruit gehaald door een van onze medewerkers. Afhankelijk van de operatie is dat na 10-14 dagen bij de doktersassistente of de handtherapeut. Bij het verwijderen van de hechtingen wordt meteen een wondcontrole gedaan en krijgt u adviezen over het gebruik van de hand of pols. Als het nodig is kan op dat moment de handtherapeut of arts meekijken.

In sommige gevallen worden de hechtingen eruit gehaald door de huisarts. Dit gebeurt altijd in overleg met uw behandelaar en de huisarts.

Wat gebeurt er op het eerste consult?

Tijdens het eerste consult maakt u kennis met uw behandelaar. Zij of hij zal u vragen stellen over uw klacht aan uw hand of pols. Daarnaast nemen we vaak uw medicatie en dagelijkse bezigheden met u door. Hierna zullen we  uw hand of pols onderzoek. Als het nodig is volgt een Röntgenfoto of een echo. Tot slot zullen we uitleg geven over de vastgestelde aandoeningen en de mogelijke behandelingen met u doornemen. Er kan tijdens het eerste consult een injectie gezet worden als dat nodig is. Vaak is er ook mogelijkheid om meteen naar de handtherapeut te gaan na het eerste consult als er een spalk of een brace nodig is. Een ingreep of operatie kan ook meteen worden ingepland bij de balie aan het eind van het consult.

Worden behandelingen bij jullie vergoeding door mijn verzekering?

Wij leveren alleen verzekerde zorg in onze kliniek. Alle behandelingen worden vergoed. Met de meeste Zorgverzekeraars hebben we een contract of een betaalovereenkomst. Dit betekent dat de rekening van uw bezoek of operatie rechtstreeks naar uw zorgverzekeraar gaat. U krijgt een overzicht van uw zorgverzekeraar met de kosten van behandeling en het eigen risico dat de zorgverzekeraar van u zal vragen. Alleen met Menzis en CZ hebben we op dit moment geen contract. Daardoor kunnen we de factuur niet rechtstreeks bij deze verzekeraars indienen. Is dit het geval ontvangt u namens ons een factuur van Infomedics. U moet deze factuur bij uw zorgverzekeraar indienen. Zie voor meer informatie ‘Declaraties en Vergoedingen’ op onze website.

Afspraak maken?

Online afspraak maken

Wij hebben geen lange wachtlijsten. Gebruik ons afspraken formulier om snel een afspraak te maken. Een van onze medewerkers zal zo snel mogelijk contact met u opnemen om de afspraak te bevestigen.

Afspraak maken

Telefonisch afspraak maken

U kunt ons ook telefonisch bereiken.

010-3030220